نشست هماهنگی فینال جام‌حذفی فوتبال ایران

درب‌های آزادی ساعت ۱۴ به روی هواداران سرخابی باز می‌شود

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ۳۵ هزار بلیت برای دربی جام حذفی فروخته می‌شود، گفت: شرایط مالی فوتبال ساماندهی می‌شود تا درآمد و هزینه باشگاه‌ها، بالانس شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، منصور قنبرزاده در جمع خبرنگاران درباره برگزاری فینال جام حذفی، اظهار داشت: با توجه به اینکه این دربی در فاصله کمتری به نسبت بازی‌های لیگ برگزار می‌شود، سعی کردیم تمام ملاحظات از جمله نظم و انضباط حضور تماشاگران را در نظر بگیریم.

وی افزود: در جلسه امروز مسئولان حضور داشتند و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدیم. سازمان لیگ در بحث بلیت‌ فروشی ورودی ندارد. برای این دیدار، میزان و ظرفیت حضور تماشاگران در صلاحیت سازمان لیگ نیست و در اختیار ورزشگاه آزادی است. شنیده‌ام که قرار است ۳۵ هزار بلیت برای بازی فروخته شود. اتخاذ تصمیم برای بلیت‌فروشی نهادهای ذی‌ربط حضور دارند و مسائل را می‌سنجند. چیزی که به ما ابلاغ شده است، چیزی در حدود ۳۵ هزار بلیت خواهد بود.

قنبرزاده درباره تعیین سقف بودجه برای فصل آینده، توضیح داد: در این رابطه شرایط چند سال گذشته بررسی شد. مسئله از جایی شروع شد که کمیته صدور مجوز حرفه‌ ای اعلام کرد بیشتر باشگاه‌ها تراز مالی منفی دارند و زیان‌ده هستند و در نتیجه نتوانستند مجوز حرفه‌ ای بگیرند. با این شرایط لازم شد تمهیداتی اندیشیده و درآمد و هزینه‌ها بالانس شود. در نهایت از نقطه نظرات استفاده و بحث سقف بودجه اعلام شد.

این مقام مسئول در خصوص حضور میهمانان خارجی در دربی، بیان کرد: از مسئولان فدراسیون عمان دعوت شده که برای تماشای دربی به ایران بیایند. از کولینا نیز دعوت شده، اما حضورش هنوز قطعی نیست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط تیم‌های بدهکار برای حضور در لیگ آتی، گفت: باشگاه‌هایی که بدهی زیادی داشتند، بدهی‌ آنها صاف شد یا نسبت به چند سال قبل کاهش پیدا کرد. سازمان لیگ مسئول برگزاری و اجرای مصوبات است. کمیته تعیین وضعیت رای صادر می‌کند و سازمان لیگ اجرا خواهد کرد. ممکن است کمیته تعیین وضعیت فرصتی بدهد یا زمانی را برای پرداخت بدهی‌ها تعیین کند و به سازمان لیگ نیز ابلاغ کند.

قنبرزاده درباره ممنوعیت جذب لژیونرها از سوی تیم‌های لیگ برتری به صورت قرضی عنوان کرد: آیین‌نامه جدید ۳۲ بند دارد و مفصل است. دستورالعمل اولیه به باشگاه‌ها صادر شده و تا الان تغییری نداشته است. هیئت رئیسه سازمان لیگ این آیین‌نامه را مصوب کرده است، اما فدراسیون فوتبال نیز کارگروهی منتخب از نماینده باشگاه‌ها، تدوین مقررات و کمیته تعیین وضعیت برای نظارت بر آیین‌نامه تشکیل داده است. دستورالعمل به باشگاه‌ها ابلاغ شده، ولی سقف بودجه ابلاغ نشده است.

وی در واکنش به ادعای یکی از مدیران باشگاه‌ها مبنی بر بستن قرارداد ۱۲۰ میلیاردی با بازیکنی در لیگ برتر، گفت: این موضوع را شنیدم و خوشحال شدم مدیران عامل لیگ برتری از آیین‌نامه جدید حمایت کرده‌اند. می‌بینیم که در سال‌های اخیر چقدر شکایت شده است. به هیچ وجه، بحث کوتاه کردن سبد فوتبال نیست، بلکه در حال ساماندهی هستیم و سه ساعت با مدیران عامل باشگاه‌ها جلسه داشتیم و خواسته آنها نیز ساماندهی بود.

وی در مورد عدم اقدام تیم‌های نفتی برای گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: خیلی اطلاعات کافی ندارم، چرا که اینها در قالب دو مؤسسه قانون تجارت فعالیت می‌کنند و اداره کل وزارت نفت هیچ دخلی در انتصاب و ساماندهی این دو تیم ندارند و بودجه‌ای هم ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها